Forum

Pytania i odpowiedzi dotyczące funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych

Pytanie 717
Dodano: 25 kwietnia 2017

Na działce ok. 4 tys m2 funkcjonują trzy wspólnoty mieszkaniowe. Jedna w budynku wolnostojącym (6 właścicieli), dwie pozostałe to budynki wielorodzinne po 20 właścicieli. Między tymi ostatnimi ok. 15 lat remu zamontowana została krata szer. ok. 5 m uniemożliwiająca przejście między budynkami. Powyższe zrealizowano za porozumieniem obu ww wspólnot z uwagi na potrzebę poprawy bezpieczeństwa na terenie nieruchomości i zwiększenie komfortu życia mieszkańców (ograniczenie komunikacji osób postronnych i zmniejszenie hałasu). Ostatnio decyzją zarządu jednej z ww dużych wspólnot udrożniono przejście między budynkami, pomimo sprzeciwu większości właścicieli należących do wszystkich trzech wspólnot funkcjonujących na ww nieruchomości gruntowej.
Czy działanie zarządu jednej WM było zgodne z prawem? Jakie działania można podjąć dla przywrócenia poprzedniego stanu?

Pytanie 716
Dodano: 10 marca 2017

W obecnym Zarządzie Wspólnoty Mieszkaniowej są 3 osoby i my jako Zarząd planujemy dobrać jeszcze jedną osobę. jak w praktyce dokonuje się takiego zwiększenia ilości członków Zarządu?

Pytanie 715
Dodano: 10 marca 2017

Czy jest konieczność zarejestrowania wspólnotę jako płatnika podatku VAT,w przypadku, gdy budynek w całości składa się z lokalu nie mieszkalnych (lokale pod wynajem, apartamenty). Jeśli tak to od wszystkich zaliczek należy rozliczać podatek VAT?

Pytanie 714
Dodano: 10 marca 2017

Wspólnota Mieszkaniowa a GIODO.
Czy Wspólnota Mieszkaniowa ma obowiązek sporządzenia dokumentacji i wdrożenie polityki bezpieczeństwa danych osobowych?

Pytanie 713
Dodano: 16 stycznia 2017

Wspólnota mieszkaniowa posiada 150 lokali mieszkalnych i 6 użytkowych. Czy musi zapłacić podatek dochodowy od wpłat na fundusz remontowy od lokali użytkowych ?

Pytanie 712
Dodano: 16 stycznia 2017

Czy zgromadzone środki z tytułu wpłat od gminy na utrzymanie części wspólnych i remonty od ich lokali użytkowych podlegają opodatkowaniu CIT 8?

Pytanie 711
Dodano: 16 stycznia 2017

1.Czy WM ma obowiązek sporządzania informacji dodatkowej do bilansu i rachunku zysków i strat pomimo że US tego nie żąda?
2.W jaki sposób należy poprawić błąd który miał miejsce w 2009r a wykryty w 2016r( Zarząd miał udzielone absolutorium za rok 2009)?

Pytanie 710
Dodano: 16 stycznia 2017

Przy remoncie n.nieruch. okazało się ze inwestor sm nie dopilnowała wykonania należycie i zgodnie z projektem prac a szczególnie drenu który miał zabezpieczyć podmakanie garażu,my to teraz wykonaliśmy,ale kosztowało nas sporo kasy,mamy na ten moment audyt wykonany przez specjalistę i projektanta,czy możemy żądać od sm odszkodowania,mamy taki zamiar?

Pytanie 709
Dodano: 16 stycznia 2017

Proszę o pilna odpowiedz,nasza nieruchomość jest po generalnym remoncie,i tu problem jeden z właścicieli na balkonie założył inny kolor szyb niż jest na pozostałych tj. kolor wszędzie biały a jeden ciemno brązowy i założył zasłonkę boczna tez w tym kolorze,i tu niektórym właścicielom się nie podoba,twierdza ze popsuł wygląd bloku. Czy są przepisy zabraniające,czy coś zarząd ma działać w tym kierunku?

Pytanie 708
Dodano: 29 czerwca 2016

Przy remoncie naszej nieruchomości nie jest możliwe zamontowanie na dachu ławeczek kominiarskich,z przyczyn technicznych,wykonawca zamówił towar,który nie może być wykorzystany,nienaruszony,i dostawca nie chce przyjąć zwrotu,choć nie informował o takim zajściu,to powiększy nieuzasadniony koszt dla wspólnoty.